۞ استمنا و ترک خودارضایی تضمینی با مشاوره تلفنی ۞

۞ترک خودارضایی تضمینی با مشاوره تلفنی رایگان۞

۞ استمنا و ترک خودارضایی تضمینی با مشاوره تلفنی ۞

۞ترک خودارضایی تضمینی با مشاوره تلفنی رایگان۞

نحوه استجابت دعا - عوامل استجابت دعا

چه کنیم تا دعا مستجاب گردد 

همانطور که میدانیم عوامل متعددی بر روی استجابت دعا تاثیر دارد و در هر حدیث تنها به یک یا چند عامل پرداخته شده به نظر شما اگر بتوان تمامی احادیث مرتبط را گردآوری کرد و همه عوامل را با هم رعایت کنیم چه می شود؟ قطعا دعایمان بی ثمر نخواهد بود چه برسد به اینکه این دعا را بعد هر نماز واجب برای مدت 40 روز پیوسته از خدا بخواهیم پس حتما مورد اجابت قرار میگیرد به شرطی که هیچ ذره ای جا نماند.

ابتدا به این نکته اشاره کنم از آنجا که بسیاری از افراد تصور می کنند چون گناهکارند خدا به آنها توجه نمی کند سخت در اشتباهند در حدیثی از امام صادق(ع) داریم شیطان برای آنکه بندگان را از درگاه حق تعالی ناامید کند به آنان میگوید "شما که بی ابرویید پس چرا در خانه اش را میزنید او که توجهی نمی کند" پس بدانید این ذهنیت از جانب شیطان است که میخواهد شما را منصرف سازد 

 

بازآ بازآ هرآنچه هستی بازآ        گر کافر و گبر بت پرستی بازآ

این درگه درگه نا امیدی نیست      صد بار اگر توبه شکستی بازآ


اتفاقا تنها این دنیا جای خواستن و طلب کردن است و فرصت را نباید هدر داد و سیاست شیطان نوعی وقت تلف کردن است حتی یزید هم وقتی به امام سجاد(ع) عرض کرد آیا هنوز راه برگشت دارم امام عرض کرد "بلی هنوز هم جای بازگشت وجود دارد" اما یزید این فرصت را هدر داد.


سوال : پس یعنی هربار که گناهی انجام دادیم بی توجه به گناه روی داده باز دست به دعا برداریم؟ گویا اتفاقی نیفتاده؟

خیر طبق احادیث بهتر است فرد گناهکار قبل دعا، گناهان خویش را بازگو نماید و به آنچه انجام داده اعتراف کند امام صادق (ع) میفرمایند: ابتدا باید خدا را ستود، سپس به گناه اعتراف نمود و آن گاه حاجت را خواست

 مثلا در دعای کمیل قبل آنکه از خدا چیزی خواسته شود مدام به گناهان بنده اشاره میگردد ابتدا می خوانیم:

اای خدایا من لایق آنچه که تو از من بر سر زبانها جاری ساختی نبودم ای خدا حالی بسیار ناخوش دارم واعمال ضعیف درحالیکه زنجیرهای علایق مرا در بند کشیده و آرزوهای دور دنیوی از هر سودی بازداشته دنیا به دروغ و نفس به جنایت مرا فریب داده ای خدای بزرگ و ای سید من به عزت و جلالت قسم که افعال زشتم مانع اجابت من نگردد و به کارهای پنهانم که فقط تو میدانی رسوا نگردم بر آنچه از اعمال ناشایستی که در خلوت بجا آورده ام از کثرت اعمال غفلت و شهوت که کرده ام به عقوبت مگیر و...) (توصیه داریم از دعای بسیار زیبای کمیل غافل نشوید)


از حالا به عوامل استجابت دعا اشاره خواهیم داشت :

طی تحقیقی که پیرامون کلیه عوامل تاثیرگزار بر دعا شده بود بسیاری از احادیث،آیات و سخنرانیهای معروف جمع آوری گشتند و از آنجا که هریک مکمل هم بوده اند  بصورت کامل شده و حذف موارد تکراری خلاصه وار در زیر گردآوری شده است

اسماء الله : در آیه 18 سوره اعراف داریم " خدا را با اسماء نیکویی که دارد مورد خطاب قرار دهید" اکنون این سوال مطرح است که چه اسمی از همه نیکوتر است چرا که خداوند دارای هزاران نام نیکوست در حدیثی از ابن دردا به نقل از رسول خدا داریم که میفرمایند:" برای خدا هشت اسم است که در ساق عرش و قلب خورشید و در بهشت و درخت طوبی نوشته شده است هر کس قبل دعا بگوید مستجاب میگردد و ....." که در زیر به این اسامی اشاره میگردد.
نقش صلوات : از طرفی دیگر داریم صلوات جزء دعاهایی ست که حتما مورد استجابت قرار می گیرد چنانچه دعای خود را بین دو صلوات قرار دهید و از خدا بخواهید بعلت استجابت صلواتها رحمت خدا شامل حال آن دعا نیز میگردد.
اطمینان از دعا : امام صادق علیهالسلام میفرمایند: وقتی دعا میکنی اینطور در نظر داشته باش که حاجتت دم در است، یعنی تصور کن الان که دعا میکنی، همین لحظه حاجتت را به تو میدهند

به جد عرض میکنیم مورد آخر یعنی تصور، تاثیر بسیار بسیار زیادی بر استجابت دارد همینکه شما به لطف خدا مطمئن باشید و بعد از دعا تصویری از رسیدن خود به هدف در ذهن داشته باشید بسیار دعا را قوی میکند، جالبه این همان چیزی ست که بشر در مستندی به نام راز تازه به آن رسیده اینکه میگوید اگر شما مدام هدفی را تصور کنید بالاخره طبق قانون جذب به آن خواهید رسید.


سایر مواردیکه در استجابت تاثیر دارد خلاصه وار به شرح زیر است:
1- اولین و مهمترین شرط استجابت دعا اینست ذره ای از حرام به مال و بدن فرد راه پیدا نکرده باشد بعلاوه فرد مدیون و بدهکار کسی نیز نباشد پس اگر بود ابتدا حلالیت بگیرد اگر دسترسی نداشت به نیت وی صدقه دهد یا برده ای را آزاد کنید. (که امروزه نمیشود)
2- از جمله گناهانى که مانع استجابت دعا مى‏گردد، نافرمانى و رنجاندن خاطر پدر و مادر است.
3- قسم دادن خداوند به یکی از معصومین برای اجابت دعاهای مهم تاثیر زیادی دارد.
4- دعای بعد از دادن صدقه و نماز اول وقت تاثیر بیشتری دارد.
5- دعا در هنگام اذان، نزول باران و یا وزش باد قدرت استجابت بیشتری دارد.
6- دعا در شب جمعه، وقت سحر ، شب قدر و خصوصا روز عرفه فوق العاده قوی می باشد.
7- دعا در اماکن خاص مثل حرم معصومین مسجد پیامبر و مسجدالحرام به اجابت نزدیکتر است.
8- در احادیث داریم اگر شخص سائل دو دستش را به نشانه نیاز و بندگی و با خضوع کامل به درگاه خداوند بلند نماید خداوند توجه بیشتری به وی دارد.
9-  در آیه 110 سوره اسراء داریم "بگو خدا را با نام الله یا رحمان یا به هر اسمی از اسماء نیکو بخوانید" که این میتواند در ذکر بسم الله الرحمن الرحیم لحاظ گردد.
10- کسی که قبل از دعا برای خودش برای سایر مومنین و یا پدر و مادرش بکند خداوند با نظر رحمت بیشتری به وی می نگرد و دعای وی مقبولتر است چنانچه بنا به فرموده حضرت (ع): دعای چهار نفر ردّ نمی شود 1. امام عادل برای مردم 2. پدر نیکوکار برای فرزندش. 3. فرزند نیکوکار و صالح برای پدرش. 4. و دعای مظلوم

11- هر کس دنبال استجابت دعا می باشد در گوشه ای بدون جمعیت روبه سوی قبله قرار بگیرد و هفتاد بار ایت الکرسی بخواند و سپس حاجت خود را طلب کند.


در پایان این نکته مهم را بگویم که هر چند از قدیم گفتن هر طوری خواستی می توانی با خدای خودت حرف بزنی و حاجت بطلبی بله صد در صد ما هم قبول داریم اما اولا شاید آبروی ما آنقدرها نباشد که با یک خواستن ساده دو خطی خدا فورا جواب ما را بدهد و اجابت کند پس نیاز به یک سری کارها داریم دوما تاثیر اولیه این کلمات و اسماء الله بیشتر روی روح و روان و نفس ما هست  تا برای خدا و ما را برای رسیدن به حاجت آماده می سازد و سوما بی جهت نیست که می بینیم مردم از نقاط دور و نزدیک برای طلب حاجات خود به مکانی خاص میروند یا در شبی خاص یکجا جمع میشوند.

------------------------------------------------------------------
زیاد سرتان را درد نمی آوریم در زیر نحوه دستورالعمل بهترین اعمال برای استجابت دعا بعد نماز می باشد که در زیر آمده.
پس بعد هر نماز اول وقت مراحل زیر را بپیمایید :
ابتدا مطمئن باشید پدر و مادرتان از شما ناراضی نیستند پس در حالیکه پاک و با طهارت هستید دو دست خود را به درگاه خداوند بلند کنید و به نشانه بندگی و تضرع سرتان را پایین بیاندازید سپس اذکار زیر را جاری سازید:
 

1- الله اکبر ده مرتبه


2- بسم الله الرحمن الرحیم یک مرتبه


3- یا حی یا قیوم 

     یا وتر یا فرد
    یا قوی یا قادر   -----»   اینها همان اساماء الله برتر خداوند جهت دعا هستند 
   یا قدیم یا دائم

   یا احد یا صمد


4- چند صلوات -----» "اللهم صل علی محمد و آل محمد" به معانی صلوات هنگام فرستادن توجه کنید پس با اخلاص بفرستید و آنها را با تمام وجود به پیامبر و آلش تقدیم نمایید


5- اعتراف به بدیهایی که دارید و  گناهانی که مرتکب شدید  ----» مثلا بگویید "بله خدایا من مرتکب این اعمال شدم درسته اما چه کنم خیلی بهم فشار میامد اما مهربانیت و رحیم بودن تو خیلی بیشتر از این حرفاست منم که جز تو جایی ندارم آخه اگر تو منه برانی پیش کی بروم اصلا کیه دارم که پیشش برم" (تا میتوانید از بدیهای خود نجوا کنید و از صفات خداوند بگویید)

بعد ادامه دهید "خدایا لطفا گناهان من مانع رسیدن این دعا نگردد خدایا لااقل به گناهانم نگاه نکن به بدبختی و تنهایی ام نگاه کن"


6- برای دیگران دعا کنید -----» قبل دعای اصلی خود برای رهایی تمامی جوانان یا این مجموعه یا خصوصا پدر خود دعا کنید و چه بهتر که برای هر سه باشد.


7- دعای اصلی خود را بگویید و خدا را به حق یکی از معصومین قسم دهید-----» مثلا بگویید " خدایا تو را به حق امام حسین قسم میدهم که هرچه زودتر مرا به روز 40 برسان" (بهتر است چندین بار این جمله را تکرار کنید)


8- چند صلوات دیگر -----» با همان خلوص بر پیامبر و آلش تقدیم کنید


9- برحمتک یا الرحم الراحمین


10- گذاشتن دستها به صورت و تجسم دعای برآورده شده -----» در آخر در حالیکه دستها روی صورت قرار دارد و چشمها بسته است خود را در کنار هدف و خواسته ای که دارید تصور کنید یعنی هنگامی که پاک هستید و در روز 40 قرار دارید خوب خوب خودتان را تجسم کنید خودتان را در آن لحظه و آن محیط ببینید و دقایقی نظاره گر باشید


11- همین عمل را پیوسته برای 40 روز ادامه دهید-----» در این کار ثابت قدم باشید چراکه در حدیثی از پیامبر داریم خداوند افرادی را که در دعا اصرار و پافشاری دارند، دوست می دارد.
---------------------------------------------------------
دوستان به خداوندی خدا قسم نیروی اینگونه دعا کردن فوق العاده قوی می باشد و بارها استجابت آن به اثبات رسیده مگر آنکه از چیزی کوتاهی کرده باشید.
در آخر هم اینرا بدانید اگر فکر کنید دعایتان مستجاب نشده غلط است چرا که دعایتان صرف چیز دیگر شده که از آن خبر ندارید، امام سجاد (ع) فرموده: دعاهای مؤمن بر سه گونه است: یا برای او ذخیره می شود و یا سریعاً اجابت می شود و یا به واسطة آن دعا، بلائی که قرار بود به او رسد از او برطرف می گردد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد